حلت الفنانتان انتصار وميرهان حسين مساء اليوم الأحد ضيفتين على برنامج المقالب رامز جاب من الآخر الذي يقدمه

مصر,رامز جلال,باسم سمرة,الفن,حسن شاكوش,شهر رمضان,أيتن عامر,رمضان,اليوم,انتصار,رامز جاب من الآخر,انتصار وميرهان حسين,رامز جاب من الاخر

الأحد 28 أبريل 2024 - 12:12

انتصار وميرهان حسين في رامز جاب من الاخر

انتصار وميرهان حسين في رامز جاب من الاخر
انتصار وميرهان حسين في رامز جاب من الاخر

حلت الفنانتان انتصار وميرهان حسين، مساء اليوم الأحد، ضيفتين على برنامج المقالب «رامز جاب من الآخر»، الذي يقدمه الفنان رامز جلال على مدار شهر رمضان عبر شاشة «MBC مصر».



وسخر رامز جلال من  انتصار وميرهان حسين في أثناء تقديمه لهم، قائلا: معانا النهاردة جوز خيل لازم يتربط.. الفنانين اللى بيثيروا اللغط.. الفنان لازم يحافظ على اسمه وسمعته.. يعني إيه تبقى فنان وتروح القسم ويتعملك محضر.. يعني إيه وأنت قاعد في بيتك بدل ما يجيلك اسكربيت يجيلك محضر؟!.. بتتخانق مع أي حد حتى البواب بيشتكي منها فنانة لسانها طويل الموضوع وصل إنها بقيت مجنونة.

ميرهان حسين في رامز جاب من الاخر
ميرهان حسين في رامز جاب من الاخر

 

وتابع رامز جلال: ضيفتنا التانية سنيورة بس للأسف مخها لاسع وبحالات. مرة متوهجة ومركزة وبتعمل مسلسلات ومرة أنا هبطل تمثيل وأنسى كل اللي فات.. ولما رجعت تاني مخلصناش من الحوارات سيبنا الفن وفتحنا صفحة الارتباط والجوازات.. معانا اللي مشاكلهم ومحاضرهم بقيت في كل الأخبار ميرهان حسين وانتصار.

انتصار في رامز جاب من الاخر
انتصار في رامز جاب من الاخر

 

فكرة برنامج «رامز جاب من الآخر»

وتقوم فكرة البرنامج على تنفيذ مقلب في اثنين من المشاهير، وبعضهما تحدث عن وجود خلاف بينهما، مثل استضافته مغني المهرجانات حسن شاكوش وطليقته ريم طارق، أيتن عامر وسمية الخشاب، باسم سمرة وأحمد السقا. 

ضيوف برنامج "رامز جاب من الآخر"

ويستضيف البرنامج عدد من ضحايا رامز جلال هذا الموسم، من نجوم الفن والرياضة والمشاهير من مختلف أنحاء العالم العربي، ومن بينهم: أحمد السقا، باسم سمرة، أيتن عامر، طارق لطفي، محمد أنور، ميريهان حسين، أحمد حسام ميدو، كزبرة، نجلاء بدر، سمية الخشاب، محمد شاهين، باميلا الكيك، عبدالناصر زيدان، محمد رياض، حسن شاكوش وطليقته، وحمدي الميرغني.